Welcome to the WWII Forums! Log in or Sign up to interact with the community.

Help u-boat in Brazil

Discussion in 'Atlantic Naval Conflict' started by ricardo, Oct 18, 2022.

  1. ricardo

    ricardo recruit

    Joined:
    Nov 26, 2006
    Messages:
    5
    Likes Received:
    3
    Olá
    Meu nome é Ricardo, sou do Brasil.
    Amigo preciso de uma ajuda, há alguns dias fiquei sabendo de uma suposta base naval aqui no Brasil e há relatos de ser uma base de apoio a submarinos alemães para reabastecimento.
    Você conhece, já leu ou ouviu alguma coisa sobre esse assunto?
    Uma base naval em Santa Catarina - Brasil - Ilha da Rita.
    Ou algum relatório sobre submarinos alemães sendo abastecidos no Brasil com combustível ou suprimentos.
    OBS: Se você souber de um problema semelhante que aconteceu em outro local fora de Santa Catarina e puder me ajudar, ficarei muito grato. Ouvi relatos de pessoas tendo contato com tripulantes alemães no Espírito Santo - Brasil.
    Aguardo um contato.
     
  2. Takao

    Takao Ace

    Joined:
    Apr 27, 2010
    Messages:
    10,103
    Likes Received:
    2,574
    Location:
    Reading, PA
    Brazil is a new myth. Not one of the "usual suspects."

    Usually, these myths are about Ireland, Canada, Argentina, and occasionally the US. While these myths have persisted, none have ever been proved true.

    Yes, U-Boats did operate close to Brazilian shores. At least two, U-513 & U-199, were sunk there - both near Rio de Janeiro.
     
  3. Carronade

    Carronade Ace

    Joined:
    Feb 17, 2010
    Messages:
    3,281
    Likes Received:
    846
    Two U-boats, -530 and -977, trekked to Argentina and surrendered there after the war ended. Rumors about them carrying Hitler, Nazi gold, secret weapons, etc. are just that.
     
  4. OpanaPointer

    OpanaPointer I Point at Opana Staff Member WW2|ORG Editor

    Joined:
    Jun 5, 2008
    Messages:
    18,341
    Likes Received:
    5,701
    The US supplied Brazil with equipment for ASW works. Up to ten years ago they still had US-built destroyers in their inventory, IIRC.
     

Share This Page